16 Haziran 2011 Perşembe

Anüs Kapalılığında Tecrübe Paylaşımı

anüs kapalılığı,fistül,arm,anal atrezi,makat kapalılığıAnüs kapalılığı ile ilgili sıkıntı çeken ailelerin en büyük sorunlarından birisi doktorlarının dışında tecrübelerinden faydalanacakları insanlara ulaşmada yaşadıkları zorluklardır. Bizde bu yollardan zamanında geçtik. Hala bazı şeylerin sıkıntısını çekiyoruz.Mesela Ankara' da yapılan  ARM Aile Bilgilendirme toplantısında o kadar aile ile konuşmamıza rağmen çocuğumun durumuna yakın bir tek aile bulamamamız. Bu problemin bir çok sınıfı olduğu gibi sınıflar içinde yaşanan sıkıntılarda farklı olabiliyor.


Mesela kalın barsak mesaneye çok yakın bir kısma fistül atmış olsun. Buna benzer bir çok aile bulabilirsiniz. Ama bu ailelerin çok farklı başka problemleri de olabilir. Böbrek yetmezliği, Kalp
problemleri, omurilik problemleri vb. bir veya birden çok problem bir çocukta görülebiliyor. Bu durum ise hastalığın farklı seyretmesine neden oluyor.

Bunun dışında bulduğunuz aile ile sizin çocuğunuzun sıkıntıları birebir aynı olsa da çocukların sahip oldukları bünye farkı, hissetme duyusu, barsak yapısı, kemik yapısı gibi bünyeye has faktörler durumu farklılaştırabiliyor. Aynı problemlere sahib iki çocuktan biri tamamıyla bu hastalığın üstesinden gelebilirken diğerine kalıcı kolostomi yapılabiliyor.

Neden Tecrübe

Durum bu kadar farklı olduğuna göre tecrübelerden nasıl faydalanacak gibi bir soru kafanıza takılabilir. Ailelerle buluşsanız dahi kazanımınız ne olacak. Aileler ne konuda birbirlene yardımcı olacaklar.

Öncelikle bilinmesi gereken ailelerle bir araya geldiğinizde ortak bir noktanız olacak anüsü kapalı olan bir çocuğunuz. Çocuğunuzun yaşadığı problemler, sıkıntılar, hayata tutunuş çabası, okul dönemi zorlukları vs. bir dünya ortak nokta. İşte bu ortak noktada toplanan aileler bilgi birikiminden diğer bir değişle tecrübelerinden faydalanacaklar.

Örneğin anüs kapalılığı ile doğan çocukların en büyük sıkıntılarından biri anüsü açıldıktan ve çocuk anüsünü kullanmaya başladıktan sonra yaşanan pişik sorunu. Derinin dökülmesine kadar devam eden bir pişik. Bu noktada elinizden gelen tek şey hangi kremin bu pişiği geçireceğini araştırmak. Çok fazla krem ismi duyarsınız ve hemen hemen hepsini kullanırsınız. İşte bu noktada gerçektende bu işin içinde olan ve bunları tecrübe etmiş birisinin vereceği tavsiye işinize yarayacaktır.

Buna benzer bir dünya bilgiyi paylaşabilirsiniz ve gerçekten de hem sizin hem de çocuğunuzun yaşam kalitesi artar. Bu bağlamda anüs kapalılığı ile doğan çocukların aileleri bir araya gelmeli ve ortak paylaşım alanı oluşturmalılar.

14 yorum:

mehmet halis dedi ki...

merhabalar..benim yeğenimde anüsü kapalı doğdu ve şuanda kolostomi kullanıyoruz..9aylık oldu ve bu ay sürekli kabızlık problemi cekiyoruz,karnı şişiyor bişey yemiyor..ama doktorlar sadece bagırsak düzenleyici verdiler ve kilo kaybetmeye başladı..bu hastalık hakkında ne nette nede başka yerde doğru dürüst bilgi zaten yok..sadece burayı bulabildim böyle bir şey yaşayan varsa lütfen bana cevap yazsın..

arm dedi ki...

mehmet bey uzun zamandır yazamıyorum en kısa zamanda bunun hakkında birşeyler yazacağım Allah yardımcınız olsun.

mehmet halis dedi ki...

Amin teşekkür ederim merakla bekliyorum inşallah..

screen dedi ki...

Tecrübeli anne olarak sorularinizi yanitlayabilirim..

Unknown dedi ki...

Benim bebeğimin de kolostomisi var, stomanın etrafı çok kötü yara oldu ve her geçen gün yayılıyor... Denemediğimiz yöntem kalmadı artık kolostomi torbası da takamıyoruz:((

arm dedi ki...

Merhaba Elif Hanım

Yara örtüsünü kullanmanızı tavsiye ederim.Coloplast marka kullanmıştık biz.Taktığınız torbanın içinde kalan stomanın etrafını komple kaplayacak şekilde kalıplar halinde kesip yapıştırırsanız çok iyi gelir.Stoma dışında kalan deriye hiç bir şekilde dışkı değmeyecek şekilde yapmaya özen gösteriniz.

Jaktor dedi ki...

merhabalar ben 17 yasindayim bende anüsüm kapalı olarak dunyaya geldim yaklasik 12 amelyat gecirdim kucuklugumden su yasima kadar altima kacirma problemleri yasiyorum fakat son 2 senedir dahada azaldi artik tuvalet yapmamada eskisi gibi zorlanmiyorum doktorlar 18 yasima kadar sure vermis kucuklugumde eğer hala devam ederse boyle birsey ayak kaslarimdan bir bolumunu anus bolgesine yerlestirerek kontrol altina alinmasi olucakmis tabi ne kadar dogru olur bilmem su son 4 aydir popomda surekli kanamalar yasiyorum zaman zaman bunun icin henuz tedaviye baslamadim kremlerle idare etmeye calisiyorum umarim tez vakitte hastaniz şifa bulur allah yardımcımız olsun

Jaktor dedi ki...

merhabalar ben 17 yasindayim bende anüsüm kapalı olarak dunyaya geldim yaklasik 12 amelyat gecirdim kucuklugumden su yasima kadar altima kacirma problemleri yasiyorum fakat son 2 senedir dahada azaldi artik tuvalet yapmamada eskisi gibi zorlanmiyorum doktorlar 18 yasima kadar sure vermis kucuklugumde eğer hala devam ederse boyle birsey ayak kaslarimdan bir bolumunu anus bolgesine yerlestirerek kontrol altina alinmasi olucakmis tabi ne kadar dogru olur bilmem su son 4 aydir popomda surekli kanamalar yasiyorum zaman zaman bunun icin henuz tedaviye baslamadim kremlerle idare etmeye calisiyorum umarim tez vakitte hastaniz şifa bulur allah yardımcımız olsun

sibel dedi ki...

okul dönemi için önerileri olan varsa paylaşabilir mi?

Unknown dedi ki...

Merhabalar, dün bir kızım oldu anüsü kapalı :(( bizi neler bekliyor ne olacak hiç bir fikrim yok burayı buldum, dua ediyorum siz de eksik etmeyin dualarınızı Allah hepimizin yardımcısı olsun ...

Unknown dedi ki...

Merhaba, mesajınızı gördüğüme çok sevindim umarım hala aktif olarak bu bloğu kullanıyorsunuzdur. Çok geçmiş olsun size de. 2 günlük kız bebeğimiz oldu anüsü kapalı, vajen altından dışkılama yapıyor, vestüler fistül olarak tanı koydular. Yarın bir doktor bakıcaZ , öneri varsa memnun olurum. Bir de görüşmek isteriz. Allah razı olsun , iyi günler dilerim .

Unknown dedi ki...

Merhabalar, dün bir kızım oldu anüsü kapalı :(( bizi neler bekliyor ne olacak hiç bir fikrim yok burayı buldum, dua ediyorum siz de eksik etmeyin dualarınızı Allah hepimizin yardımcısı olsun ...

Yns dedi ki...

Bizde de ayni problemler var kizimizda nasil bi yol izlerseniz paylasirsaniz gecmis olsun

Unknown dedi ki...

Allah yardimciniz olsun gecmis olsun benim kizimda fostullu bir bebek suan 7 aylik ve amaliyati tekli seferde yapildi cok sukur bize doktorumz kaslari gayet iyi dedi biz pisik sorunu hic yasamdik son bir haftadir kabizlik yasadik ama doktorumz ara ara olcak dedi benim merak ettigim okul zamaniniz nasildi ve disarda kaciriyormuydnz tuvaltinizi sosyal hayatinz nasildi

Yorum Gönder